امكانات براي مسافران نوروزي در استان يزد فراهم است 


جانشين ستاد تسهيلات نوروزي استان يزد گفت: همه امكانات براي مسافران و گردشگران نوروزي در اين استان فراهم است و مشكل خاصي در اين زمينه وجود ندارد.

محمدمهدي زارع روز دوشنبه در گفت و گو با خبرگزاري جمهوري اسلامي افزود: هتل‌ها، مهمانپذيرها وتعدادي از مدارس اين استان آماده پذيرايي از مسافران نوروزي است.

وي اضافه كرد: ستاد تسهيلات نوروزي استان يزد هم شبانه روز فعال و آماده ارايه خدمات به مسافران مو مهمانان است.

وي ميزان مسافران نوروزي در استان يزد را خوب توصيف كرد وافزود: امسال حجم مسافران نزديك به ‪ ۴۰‬درصد نسبت به سال گذشته افزايش دارد.

جانشين ستادتسهيلات نوروزي استان يزد اظهار داشت:تاكنون بيش ازيك ميليون نفرازاقصي نقاط كشور وارد اين استان شده‌اند و اغلب آنها مدتي را در يزد سپري كردند.

وي گفت: مسافران نوروزي وارد شده به اين استان از استان‌هاي مختلف كشور به ويژه تهران، اصفهان، آذربايجان شرقي و غربي بودند.

زارع با اظهاراميدواري از اينكه استان يزد بتواند ميزبان خوبي براي مهمانان باشد از مسافران خواست نهايت استفاده را از جاذبه‌هاي ديدني و طبيعي استان يزد ببرند.

وي مهمان نوازي مردمان اين ديار را يادآور شد و اضافه كرد: مردم قطعا با حفظ اين روحيه، خاطرات خوشي را براي مسافران و مهمانان رقم خواهند زد.

استان يزد با دارا بودن جاذبه‌هاي تاريخي و ديدني متعدد همه ساله در ايام تعطيلات نوروز، پذيراي تعدادي از گردشگران و مسافران نوروزي است.

استان يزد به لحاظ وجود مكان‌هاي تاريخي و گردشگري غني است و تاكنون شش هزار و ‪ ۵۰۰‬اثر تاريخي در استان يزد شناسايي شده است كه يك هزار و ‪۱۰۰‬ اثر آن در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است.

مسجد جامع، ميدان امير چقماق، بازارچه و حمام خان،باغ دولت آباد، زندان اسكندر،بافت تاريخي و آتشكده زرتشتيان و مسجدجامع فهرج يزد از جمله آثار تاريخي و فرهنگي اين استان است.

قلعه‌تاريخي نارين در ميبد، زيارتگاه چك چك مربوط به‌زرتشتيان در اردكان، چشمه‌هاي موسوم به غربالبيز در مهريز ار ديگر بناها و مكان‌هاي ديدني استان يزد است.

به گفته مسوولان ميراث فرهنگي وگردشگري استان يزدپيش بيني مي‌شود در نوروز امسال سه ميليون نفر به استان يزد سفر كنند.

استان يزد با ‪ ۹۹۰‬هزار نفر جمعيت در مركز ايران واقع شده است.

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا